reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marianna Varjanová

Marianna Varjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek hľadajúci. Pútnik na ceste. Pestrofarebný tvor s očami, ušami a srdcom otvoreným. Prišiel na svet s kritickou dávkou obchodného talentu, čo mu umožnilo živiť sa veľmi príjemne - tým, čo ho baví. V zime sa sánkuje, v lete opaľuje a medzitým má voľno. No dobre, tak nie zas tak úplne voľno - v rokoch 2005-2009 som pracovala aj ako editor domáceho a zahraničného spravodajstva na SME.sk, admin blogov a diskusií sme.sk a projektový manažér staznosti.sme.sk Zoznam autorových rubrík:  Carpe diemNa trh s vlastnou kožou..Na východ od rajaAlter egoCo den /..aneb taky týden/ dal

reklama

Na východ od raja

Teším sa...

Marianna Varjanová

Teším sa...

..lebo som dnes dostala mailom zaujímavý tip na filmčok: Hľa - niečo o ňom: Volá sa "Iné svety" /ak o ňom už viete a nie je to pre vás žiadne prekvapko, blahosklonne to prehliadnite, k nám na východ to trošku trvá/ Prečo sa tak vytešujem? Lebo mám nádej. A ako vraví autor o jednom z protagonistov filmu " vo veku 84 rokov nosí v sebe atómové baterky a má filozofiu o zmysle stvorenia v rozmanitosti". Sice som mladšia..ale - taky tak :) Moja nádej je veľká a očakávam konečne dokument hodný premietania pre školské triedy, bez pátosu a so snahou zachytiť to čo spája a nie čo rozdeľuje, ukázať možnosti, ktoré majú všetci so skutočným záujmom hľadať a nachádzať, lebo takýto film pre duševnú hygienu na Slovensku potrebujeme. Aj tu na blogoch vládne občas donebavolajúca blbosť detí, ktoré sme naučili asertívne sa vyjadrovať a hodnotiť bez toho, aby sme im povedali, že ak hodnotia bez poznania súvislostí, budú vyzerať sprosto. A nielen detí... Teším sa z tohoto nápadu a námetu, zaroveň sa obávam ako to vypáli.. Strašne chcem vidieť dokument, pri ktorom si poviem - áno takí sme...a sme radi, že sme práve takí... Možno je moja radosť a očakávanie pre niekoho nepochopiteľné,

  • 2. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 355x
  • 6
Vlašský šalát, Kryl a hlava v oblakoch...

Marianna Varjanová

Vlašský šalát, Kryl a hlava v oblakoch...

Denník som si vždy písala v obdobiach vrcholnej zamilovanosti. Ješitnosť žiadala podrobnú štatistiku a duša dôverníka. Svojim láskam vďačím za to nenápadné ale pevné pradivo, po ktorom sa spúšťam v myšlienkach späť. Po útržkoch z obyčajných dní a poznámkach písaných na okraje zošitov, sa v mysli vraciam do doby, keď sa na pozadí banálnych ľudských príbehov - a vtedy veľmi ďaleko od nás - diali zaujímavé, priam dejinotvorné veci...Zamilovali ste sa aj vy v tom správnom čase?Vaše spomienky sa môžu stať pokladom našich národných dejín. :)

  • 20. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 691x
  • 36
O prekračovaní hraníc..

Marianna Varjanová

O prekračovaní hraníc..

"Pozorovala si niekedy muchu na pootvorenom okne? Ako sa snaží preraziť telom sklo a dostať sa von..? Nikdy sa jej to týmto spôsobom nepodarí...my, ktorí ju pozorujeme to vieme.." ..povedal mi raz poľský turista, ktorý sa neskôr stal mojím priateľom a sprievodcom pri prekračovaní hraníc geografických i hraníc vlastného tieňa..."Vaša krajina je ako mucha na okne. Chce preraziť hlavou to, čo môže premôcť iba rozumom.." /a srdcom..dodávam ja../ Toto je môj prvý fotospot a bude v ňom veľa (myslím dosť veľa) fotiek. Takže: Ak by vás zaujímalo, ako to vyzerá pri oficiálnych prezentáciách Slovenska v zahraničí - ideme na to! :)

  • 18. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 281x
  • 37
Tuňo...

Marianna Varjanová

Tuňo...

Moja Skorošvagriná zmaturovala. Napriek zjavne optimistickému konštatovaniu chodí s hlavou sklonenou. Nepomohli ani dva ročníky časopisu Burda, ktoré som jej s dobrým úmyslom podstrčila pod nos..Nezabudne..Nedivím sa.. Byť premiantkou triedy a skončiť na rovnakej úrovni ako triedny záškolák, je v osemnástich životná tragédia.

  • 1. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 191x
  • 17
(pri)Silné slová...alebo: Ako sa dostať na čiernu listinu

Marianna Varjanová

(pri)Silné slová...alebo: Ako sa dostať na čiernu listinu

Dnes sa mi niečo také podarilo. A nemusela som spraviť nič mimoriadne. Len zotrvať dostatočne dlho v presvedčení, že robím všetko správne a nikomu nič neprekáža.

  • 31. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 370x
  • 11
reklama
Vám..a miestam, ktoré milujete..

Marianna Varjanová

Vám..a miestam, ktoré milujete..

Rýchlik IC Váh bol vo štvrtok plný, plnučký. Keď som sa tretíkrát objavila v jedálenskom vozni a voľného stola stále nikde, poprosila som čašníka, aby ma pustil k RESERVÉ stolíku..veď si dám len kávu. (Nech by bol vlak na prasknutie, spoločnosť Wagon Slovakia VŽDY provokačne vyčlení z používania jeden stolík.) V žiadnom prípade! ..to máme rezervované pre ministrov a iných dôležitých ľudí - napr. naše vedenie železníc. ..vyletel pobúrene čašník Vo vlaku sú nejakí ministri? .. To neviem....ale ak sú, toto miesto je pre nich.. Nuž...ak nebude káva - bude aspoň sranda. Z kabelky som vytiahla svoju dva dni starú priepustku do Národnej rady SR a na elimináciu prípadných pochybností aj svoj občiansky preukaz. Lepšiu kávu som v živote nepila! ...pokračovanie článku bude nanajvýš seriózne a je určené najmä vidiečanom :)

  • 9. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 291x
  • 41
inzerát: Hľadám predsedu VÚC ochotného načúvať..

Marianna Varjanová

inzerát: Hľadám predsedu VÚC ochotného načúvať..

značka: Pôjdeme spolu zbierať prvosienky...(článok bude trošku dlhší a plne sa zhoduje s názvom. čítajte len v prípade skutočného záujmu)

  • 23. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 931x
  • 39
Tania wódka...

Marianna Varjanová

Tania wódka...

..sklep spozywczy, ceny handlowe.. ..reklamné tabule vám zaručene pripomenú, že ste v poľskom pohraničí. Ponúkame to najcennejšie, čo máme. Zalievame tým žiaľ, zlosť na celý svet, násobíme radosť. V tomto kraji dopletených kultúr a ľudských osudov, s delením na našich a cudzích neuspejete. Boli by ste na smiech. Tvrdá realita a tania wódka nás spája. Pre prežitie je užitočnejšie veriť, že všetci si pod šatami nosíme zložené rovnaké slovanské krídla. Wódka, piwo, cukier, kurczaki, plytky keramiczne..plastové okná a náhrobné kamene. Vychytené artikle sú predmetom čulej obchodnej výmeny i výpoveďou o našom pohľade na životné priority.

  • 16. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 290x
  • 12
O spoločenskej zodpovednosti firiem..

Marianna Varjanová

O spoločenskej zodpovednosti firiem..

Dali ste si už dnes porciu občianskej uvedomelosti? Podarilo sa vám nejako nakopnúť nášmu lenivému spoločenskému systému zadok? Ak nie, vedela by som o jednej možnosti... Zaberie vám to 10 minút aj s prečítaním. Lyžiarom a turistickým pobehajom určené zvlášť.

  • 7. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 909x
  • 13
Ta vybraľi še vychodňare na viľet do Pariža... *

Marianna Varjanová

Ta vybraľi še vychodňare na viľet do Pariža... *

Prišol na ňich hlad i bulo treba daco zjesc. Vešli do reštavracii a najmudrejši z ňich hutori: Pošidajce kolo stola, ja vam daco objednam.Sluchaj, aľe ta jak objednaš, kedz francuski ňeznaš? Nebujce še nič...(* v prípade potreby nalistujte šarišsko-slovenský slovník )

  • 17. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 474x
  • 29
reklama
Fajka za 500,- alebo kompletka za 5 000,- ?

Marianna Varjanová

Fajka za 500,- alebo kompletka za 5 000,- ?

Moja kámoška Eva si občas privyrobí v najstaršom zamestnaní. Minule sa posťažovala:Chlapi si u mňa nechcú dávať robiť kompletku.. Vyzerám uštvane a strhane. Božene, tej sa to predvádza! V noci sexuje a cez deň dospáva. ...nemusí ráno do roboty..Uznala som jej argumenty. Aj ja poznám jednu uštvanú, ale inak celkom sympatickú dievku.Volá sa Slovenská agentúra pre cestovný ruch.

  • 26. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 103x
  • 22
Na východ od raja

Marianna Varjanová

Na východ od raja

Včera som sa dozvedela závažnú vec. Žijem v civilizačnom zapadákove. Tvrdil to zástupca Slovenskej akadémie vied a ten by to mal vedieť: Potvrdilo sa, že medzi dobrými a zlými regiónmi sa utvára jasná hranica..tvrdí p. Peter Gajdoš..Formulácia vskutku hodná pracovníka inštitúcie formátu Slovenskej akadémie vied.Má snáď SAV pripravený - po vzore Svätej inkvizície - aj dokument á la Kladivo na čarodejnice?Budeme obyvateľov regiónov chudoby označovať vypálením značky na rameno?Mám sa začať báť?

  • 14. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu