reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marianna Varjanová

Marianna Varjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek hľadajúci. Pútnik na ceste. Pestrofarebný tvor s očami, ušami a srdcom otvoreným. Prišiel na svet s kritickou dávkou obchodného talentu, čo mu umožnilo živiť sa veľmi príjemne - tým, čo ho baví. V zime sa sánkuje, v lete opaľuje a medzitým má voľno. No dobre, tak nie zas tak úplne voľno - v rokoch 2005-2009 som pracovala aj ako editor domáceho a zahraničného spravodajstva na SME.sk, admin blogov a diskusií sme.sk a projektový manažér staznosti.sme.sk Zoznam autorových rubrík:  Carpe diemNa trh s vlastnou kožou..Na východ od rajaAlter egoCo den /..aneb taky týden/ dal

reklama

Carpe diem

Malá infantilná poznámka...

Marianna Varjanová

Malá infantilná poznámka...

...na dnešný večer... Dosť dobre som nechápala, čo sa odohrávalo v zrelej ženskej duši mojej  takmersvokry, keď poskakovala na koncerte Roba Miklu ( ak ste tam boli a zazreli rozžiarenú šesťesiatničku - to bola ona). Dnes už chápem.. Cmorík na hrad! Ja ťa žerem! A ty milý Dan B. pohľadaj si hrabličky a lopatičku a zahrab sa pod pražské dlažobné kocky.. A piatok je hneď krajší.. :)

  • 3. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 595x
  • 9
Malá žena s veľkou varechou.. alebo upgrade rodinných tradícií...

Marianna Varjanová

Malá žena s veľkou varechou.. alebo upgrade rodinných tradícií...

Občas sa prebudím na vlastný smiech. Sedím na posteli a rehocem sa. Nie je to úplne ako naozaj - navonok skôr úškľabok spánkom pokrčenej tváre, ale som vtedy ešte v krajine za zrkadlom a bavím sa na kombináciách, ktoré môže vyprodukovať len veľmi unavená myseľ. Niekedy sa prebudím s rukou na kľučke dverí a s rožkom vankúša v druhej a podarilo sa mi prepadnúť aj cez okraj poschodovej postele. V spánku pochopiteľne.A občas mávam sny s titulkami.... :)

  • 23. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 935x
  • 33
Čimčarára čim čim čim.....mama, ja sa ožením!

Marianna Varjanová

Čimčarára čim čim čim.....mama, ja sa ožením!

Pamätáte si svoje obľúbené hračky? Ako by vyzeral váš život, keby ste boli tým, čím ste chceli byť ako deti? :)Vždy keď upratujem, skončí to zle. Dnes som upratovala zvlášť zanedbanú skrinku. O dve hodiny som sa pristihla, ako chodím po izbe a nahlas si recitujem obľúbené pasáže z Vrabčiaka Čima. Našťastie po ruke nebola žiadna trojkolka. Trojkolka s Čimom totiž úzko súvisia.

  • 23. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 798x
  • 23
La dolce vita..

Marianna Varjanová

La dolce vita..

Týždeň pred otvorením kúpaliska sme si povedali, že neotvoríme. Necháme si ho pre seba. A basta!Trávička zelená, na tri centimetre kosená. Voda priezračná tak, že môžete rátať kamienky na dne. Všade čerstvo nasadené kvety. Ticho. Milujem toto obdobie ticha pred búrkou. Pár týždnov v roku, keď nemyslím na francúzsku manikúru a vychutnávam pocit rúk po lakte ponorených vo vlhkej kyprej zemi... Obdobie, keď som povinná rozflákať stovky korún a nakúpiť kvety. Chápete? Musím! Keď z potoka vyberám okrúhle kamienky pod bosé nohy a z tých hranatých staviam múriky. Keď zapletám divoký chmeľ...

  • 4. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 688x
  • 40
Kto chytá v žite?

Marianna Varjanová

Kto chytá v žite?

Rýchlo...Ako sa povie nemecky jastrab?To je jedno..povedz orol!Richard..wir haben jetz ADLER! Das ist eine Polizei Blitzaktion zum buzeration slovak people..!..zhostil sa môj brat bleskového simultánneho prekladu v časopriestore, kde nebol čas na vyťahovanie nemecko-slovenského, alebo iného slovníka.Náš milý Bundeswehr práve cestoval - ako každý deň - do práce..Včera mali trošku ťažší deň (a noc), každopádne šofér bol viditeľne triezvy.Dobrý deň pán vodič...prekročili ste rýchlosť..ste si vedomý priestupku?Was bitte?Pre - kro - či - li ste rý - chlosť! Rozumiete?Entschuldigen Sie bitte..sprechen Sie Deutsch?Pišta - budeme musieť zavolať tlmočníka, to sú nejakí vojaci, aby nebol prúser..čo teraz?Nič..veď mu ukáž potvrdenku - tam uvidí koľko má platiť..No..bude to za dvetisíc pán vodič!Was bitte? Zweitausend? Sch........!! Hundert Biers...vom Fass!! Sch......!! Mein Freund...mochte ich nur dreihundert Kronen zahlen? Bitte schon....Čo to vraví? Neviem....daj mu bločok...Richard nezjednávaj! Nicht feilschen!! Ne - zje - dná

  • 7. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 109x
  • 24
reklama
Z uplynulých dní..

Marianna Varjanová

Z uplynulých dní..

..mám tuším priveľa zážitkov. Už len vidieť naživo redakciu SME, Veľkého inkvizítora, Veľkého programátora a Veľkého šéfa je dosť :) Navyše vás obdaria nemalou zodpovednosťou a milo sa pri tom usmievajú. (oni sú aj naživo fakt úžasní :)) Neznámi ľudia vás oslovujú ako starého známeho a vy neviete čo s tým..(no áno..nesmejte sa) A potom zájdete na dva dni k Vladovi Schwandtnerovi. O ňom sa už naozaj nedá napísať nič - treba to zažiť.Aj na koňa veľa..Vysúvam klapky a pristávam na zem...už aby to bolo.. Dáte mi čas? :)

  • 19. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 549x
  • 6
Moja teória riadenia zmien, alebo - vysvedčenie z kameňolomu...

Marianna Varjanová

Moja teória riadenia zmien, alebo - vysvedčenie z kameňolomu...

Pani kolegyňa..máte veľmi zaujímavé názory...! ...zaťal do mňa s neskrývanou iróniou kolega, ktorého indiánske meno je: Ten, Čo Toľko Investoval Do Svojich Dvoch Vysokých Škôl, Až Zostal Chudobný Duchom. Kolega je mladý muž, ktorému sa občas nevyhnem, obdarený schopnosťou rozosmievať svoje okolie. On to síce nevie, ale jeho okolie áno. Seberovných oslovuje pán inžinier, pán riaditeľ, pani magistra. Ostatných - kolegovia. Pri rozhovore s ním sa najneskôr v desiatej vete objaví otázka: A kde ste študovali? Pravda, nepýta sa zo záujmu o vás, ale s potrebou omráčiť svojím dosiahnutým (v tomto prípade rýdzo formálnym) vzdelaním.

  • 1. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 127x
  • 28
Večerné reflexie...

Marianna Varjanová

Večerné reflexie...

Kúpila som Ti raz na trhu drevené srdiečko na šnúrke. Pôvodne som doňho chcela špendlíkom vyryť naše iniciály, ale symbol zjazveného srdca je na môj vkus príliš patetický. Tak som k nemu napísala báseň. /ako keby toto patetické nebolo/Báseň o bezvetrí. Keď EKG pre drevené srdiečka ukazuje len rovnú čiaru...

  • 17. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 893x
  • 10
Penthouse...

Marianna Varjanová

Penthouse...

Ak vidíte v módnom časopise modelku s vlasmi vejúcimi vo vetre, na tele ľahúčke kvietkované šatičky a pod nimi len zdravý vidiecky vzduch, s nenápadným líčením a lúčnymi kvetmi v pozadí - vtedy sa fotí village look. Hladké nôžky v gumenných čižmách, slušivé vedierko, alebo iná rekvizita v ruke. Verte - nie je to klišé. Nejako podobne práve vyzerám. Je jar a ja mám zase plnú pivnicu vody.

  • 3. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 531x
  • 16
Je to biele a chodí to hore-dolu...čo je to?

Marianna Varjanová

Je to biele a chodí to hore-dolu...čo je to?

/Acylpirín vo výťahu / Je to najedované, má to chlpaté fialové ponožky a prehadzuje to v skrini krabice......čo je to? /Maryša hľadá Acylpirín/

  • 21. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 815x
  • 21
reklama
Nesnesitelná lehkost peněz...

Marianna Varjanová

Nesnesitelná lehkost peněz...

Čas od času dostanem otázku, či som videla ten a ten film.. Moja odpoveď je väčšinou - nie. Na filmy sa dívam výnimočne - ak sú podľa skutočných udalostí, alebo dokumenty. O ľuďoch a ich osudoch. Nemávam zážitkový deficit, nekompenzujem ho pred telkou. Trinásť rokov každodenných blízkych stretnutí tretieho druhu, mi celkom zreteľne nalinkovalo môj relaxačný priestor - samotu.

  • 8. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 487x
  • 27
Halászlé...

Marianna Varjanová

Halászlé...

Navarila som dnes Halászlé. Také, ako vždy...také, aké majú naši maškrtníci radi. K pollitrovej miske s dobrotou, si kupujú hneď aj papierové vreckovky.

  • 1. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 621x
  • 22
"Má bestiální něho...

Marianna Varjanová

"Má bestiální něho...

...chtěl jsem se zavřít s tebou do domu srdce mého kde se sny o snech ve spánku zdají... zavřít se do něj, než strhnout ho dají do prázdnych oken jsem příliš zamilován obehnán drátem a skrz naskrz podminován...“

  • 13. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 431x
  • 11
Staré hriechy

Marianna Varjanová

Staré hriechy

Sú ľudia a situácie s nimi spojené, ktoré vás spoľahlivo postavia na zem, nech by ste sa vznášali akokoľvek vysoko. Prvý milenec, váš gynekológ a... triedny profesor.

  • 7. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 277x
  • 6
Atomic SX-10 versus BB puding..

Marianna Varjanová

Atomic SX-10 versus BB puding..

Naši chalani sa chystajú na preteky lanovkárov a vlekárov. Nič nenechali na náhodu, poctivo trénujú a vybavili sa pre tento účel novými lyžami.. Väčšinu času im zaberá debata, pre mňa v úplne nezrozumiteľnej reči..

  • 1. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 912x
  • 23
reklama
No image - no stress..

Marianna Varjanová

No image - no stress..

Predstavujete si manažment lyžiarského strediska ako množinu mužov, z ktorých jedni sú finančníci v obleku, monitorujúci cez webcam aktuálnu situáciu a druhí sú dobre stavaní, vetrom ošľahaní, ležérne sa opierajúci o zaparkovanú Yamahu pod lanovkou? Netvrdím, že to tak nemôže byť. Ale kliknutím na pokračovanie článku riskujete zmenu názoru....

  • 20. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 780x
  • 21
Instantné vzťahy

Marianna Varjanová

Instantné vzťahy

Na monitore sa rozťahuje okno s načatou Výročnou správou. Neinklinujem k písaniu výkazov a hrozí, že budúci čitatelia tohoto dokumentu dostanú do rúk dramatizovanú verziu účtovnej uzávierky. Podfarbila som si okienko zelenou  (ukľudňuje) a potom fialovou (inšpiruje).  Nepomohlo. Je takmer polnoc. Dnes mi povedala, že okrem postele som nestál za nič!..vykukne na mňa okienko ICQ...

  • 18. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 895x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu