reklama

"Má bestiální něho...

...chtěl jsem se zavřít s tebou do domu srdce mého kde se sny o snech ve spánku zdají... zavřít se do něj, než strhnout ho dají do prázdnych oken jsem příliš zamilován obehnán drátem a skrz naskrz podminován...“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Básne nečítam vo vlaku. Je tam príliš veľa cudzích pohľadov. V mojej knižnici je poézia umne pozasúvaná pomedzi ostatné knihy, navonok sa zdá, že tam ani nie je. Návštevník, prezerajúci jej obsah, si môže pokojne potvrdiť dojem, ktorý o mne má.. Báseň je potvora. Dlho vám uniká a zdá sa že ju k životu nepotrebujete. Aspoň nie k tomu viditeľnému na prvý pohľad...Mal korene na východe, narodil sa ako pražák a dlho mi robil virtuálnu spoločnosť.Aj pre virtuálne vzťahy však platia bežné životné zákonitosti. Čakal ma na Ruzyni pod nafukovacím lietadielkom. Keď si ma znalecky prešiel pohľadom napadlo mi, že fotky možno klamú.Hýrili sme vtipom a šarmom. Večera, premiéra v kine, kľúče vo dverách bytu.Predbehol ma na ceste do kúpeľne a strhol z vane pripravené sviečky.Bola som na správnom mieste, to len on čakal inú..."Dnes se zas má existence trefila do černéhodostal jsem plný zásah...no dobře, ty stará krávotrefila ses, růže je tvojeale řekni mi, co je to za uměnítrefit se (a třeba i bez náboje)když na téhle blbé střelnicijiný terč, kromě mé duše není?"Letenka bola víkendová a ten som strávila v jeho byte. Mal zbierku puzzle, africký bubon a vlajku Tibetu v okne. A veľa neodkladnej práce. Bola som chápavá, tolerantná...a sama. Veľkoryso mi venoval svoju širokú posteľ v spálni a sebe pohovku na opačnej strane steny.Oknom v podkroví žiarili hviezdy. Niekde sa stala chyba. Z poličky vedľa postele som vytiahla čiernu knihu. Čiernu knihu čiernych Básní. "Prázdnotou uvnitř mne byl jsem až zdrcenkdyž jsem si na hrudník pod levý prspřitiskl konzervu s hovězím srdcema obsah protlačil přez žebra skrz...co bych moh od sebe jiného čekat- že se tam nevejde hloupých pár deka?Třeba pět plechovek nacpu tam hravě- to ani neříkám, co nosím v hlavě!"Sychravé počasie dokonale ladilo s mojou náladou... Na Staromestskom námestí padol vianočný stromček. Pozberali z neho zvyšky ozdôb a rozpílili na kusy."Odešla..inu co ...lhal bych, že brečímOdešla s úsvitem (alespoň s něčím)- po čtyřech odlezla k domovním dveřím...že prý mi nevěří (a tomu věřím)a že prý od včera (lež v jednom kuse!)neměla vůbec nic teplého v puse."Je užitočné špecifikovať svoje želania. Lebo ak to budete robiť ako ja, želanie stráviť noc v spoločnosti zaujímavého muža, môže dopadnúť úplne inak.O tri hodiny neskôr, som v košickom Artfóre vytiahla z poličky čiernu knihu. Čiernu knihu čiernych Básní. Nedávno vyšla nová...(J. H. Krchovský, Básně)

Marianna Varjanová

Marianna Varjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek hľadajúci. Pútnik na ceste. Pestrofarebný tvor s očami, ušami a srdcom otvoreným. Prišiel na svet s kritickou dávkou obchodného talentu, čo mu umožnilo živiť sa veľmi príjemne - tým, čo ho baví. V zime sa sánkuje, v lete opaľuje a medzitým má voľno. No dobre, tak nie zas tak úplne voľno - v rokoch 2005-2009 som pracovala aj ako editor domáceho a zahraničného spravodajstva na SME.sk, admin blogov a diskusií sme.sk a projektový manažér staznosti.sme.sk Zoznam autorových rubrík:  Carpe diemNa trh s vlastnou kožou..Na východ od rajaAlter egoCo den /..aneb taky týden/ dal

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu