reklama

Čimčarára čim čim čim.....mama, ja sa ožením!

Pamätáte si svoje obľúbené hračky? Ako by vyzeral váš život, keby ste boli tým, čím ste chceli byť ako deti? :)Vždy keď upratujem, skončí to zle. Dnes som upratovala zvlášť zanedbanú skrinku. O dve hodiny som sa pristihla, ako chodím po izbe a nahlas si recitujem obľúbené pasáže z Vrabčiaka Čima. Našťastie po ruke nebola žiadna trojkolka. Trojkolka s Čimom totiž úzko súvisia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

K mojím najrannejším spomienkam patrí prázdne poschodie novopostaveného domu - bez nábytku. Sú Vianoce a tak z pochopiteľných dôvodov nemôžem svoj práve nadobudnuvší darček prevetrať na snehu. Otec mi vytiahne trojkolku po schodoch a najbližšie hodiny vychutnávam zbesilú jazdu po všetkých izbách a dunenie svojho detského hlasu v ozvenách prázdnych stien, recitujúc spamäti dookola svoje obľúbené knižky. Narcisticky sa v ňom vyžívam a pomaly nadobúdam presvedčenie, že mám všetky predpoklady byť televíznou moderátorkou! Sen mi zničí o pár rokov triedna učiteľka, ktorá číta môj sloh na tému budúceho zamestnania pred celou triedou:

"Dieťa moje, televízna moderátorka, to je produkt náhod. Nestačí mať dobrý hlas, musíš aj dobre vyzerať." A bolo. Tieň škaredého káčatka sa so mnou vliekol celou pubertou.

Dobre si premyslite kým niekomu poviete, že má talent! Moja učiteľka ruštiny mi to povedala tak presvedčivo, že som najbližšie štyri roky brala útokom jednu olympiádu za druhou a bola som postrachom všetkých adeptov na víťaza v Puškinovom pamätníku až po krajské kolo! Tragické bolo, že Hviezdoslavov Kubín mi nešiel ani z polovice tak dobre. Pripisujem to polovičnej charizme učiteľky slovečiny.

"Vaša dcéra je šikovná. Má mimoriadne presvedčivý ruský akcent a rýchlo sa učí. Dajte ju na zahraničný obchod. Možno budeme všetci prekvapení, ako u súdruhov v ZSSR prerazí:"
..ozývalo sa z kabinetu "výchovného poradcu" v ôsmej triede.
Prekvapení sme boli. Prišla Zamatová a ďalší sen bol v háji.

Málo čo v mojej detskej izbe malo svoje miesto. Až na jednu poličku a na nej niečo, pri čom som vydržala aj niekoľko hodín v kuse, až sa na mňa chodili naši pozerať, či som živá. Dnes by sa to dalo nazvať nazvať Barbie domček. Môj domček mal ale ďaleko do dnešného typizovaného prefabrikovaného bydliska pre bábiky. Steny boli z drevených obrázkových kociek, zariadenie od výmyslu sveta. Kvetináče na kvety zo šachových figúrok /najmä bašty dedovi často chýbali/, po izbách umelecké diela z plastelíny, v stene zamurovaný "rodinný poklad" z nakrajších a najligotavejších korálok.

Tento sen mi vydržal doteraz. Prejavuje sa rôzne, s väčšou či menšou intenzitou. Rok 1998 bol napr. zaujímavý tým, že som mala predplatených 12 rôznych časopisov o bývaní. Slovenských, českých, talianských, francúzskych a nemeckých. Vášnivo som zariaďovala svoj prvý byt, ale nebol to len tento pragmatický dôvod. Aj dnes kvôli náhodne objavenému inzerátu "hľadáme dekoratéra do OD IKEA" dokážem do hodiny sadnúť do auta a vyraziť na konkurz! Len tak. Lebo ma to baví. :)

Môj čerstvo zariadený byt bol pútnickým miestom všetkých menej šťastných priateliek, ktoré ma zaprisahávali, že aj im musím takýto kutloch pomôcť zariadiť. Žiaľ - začalo to mať nečakané úskalia. Moja nádejná kariéra bytového architekta sa začala rúcať v momente keď som pochopila, že moje majetnícke sklony sú silnejšie, než ochota pomôcť.
Pri jednej z opätovných kontrolných návštev som pobúrene preniesla vázu, ktorú si domáci naaranžovali podľa seba na pôvodné, mnou vybrané miesto, za čo som si vyslúžila prekvapený a nechápavý pohľad.
Bolo to jasné. Ťažko sa dokážem odosobniť od bytu, ktorý som zariadila a nie je môj....

A tak presúvam skrine vo vlastnom byte.
Ľahšie sa presúvajú prázdne ale vyhádzaním obsahu riskujete, že nájdete svoju minulosť medzi stránkami zažltnutých čitateľských denníkov a slohových prác na temu: Čím budem, až vyrastiem...

Dnes je sobota - poďte upratovať! :) Zvlášť tie skrinky, ktoré ste dlho neotvárali. Ak máte podobné ako ja, vysype sa z nich prach, rozprávkové knižky počarbané detskou rukou, vaše staré obľúbené hračky a spomienky na to, čo vás fascinovalo, keď vás nič netrápilo.

Mám priateľa. Raz som mu položila otázku, čím by bol, keby nebol tým čím je.
"Zachraňoval by som ľudí. Áno. Spravil by som si vodičák na vrtuľník a zachraňoval by som ľudí..." ..povedal.
Tento článok mu venujem. Ešte stále pracuje v kancelárii bez okien....

Pointou na záver by mohlo byť, že je veľkým úspechom nájsť si v živote prácu, ktorá vás baví. Ale možno je všetko inak.
Môj osobný zoznam empiricky overených podnikateľských a životných zásad v bode 5. hovorí:

"Musíš sa vedieť včas vykašľať na prácu, ktorá ti nesedí..!" :)



Marianna Varjanová

Marianna Varjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek hľadajúci. Pútnik na ceste. Pestrofarebný tvor s očami, ušami a srdcom otvoreným. Prišiel na svet s kritickou dávkou obchodného talentu, čo mu umožnilo živiť sa veľmi príjemne - tým, čo ho baví. V zime sa sánkuje, v lete opaľuje a medzitým má voľno. No dobre, tak nie zas tak úplne voľno - v rokoch 2005-2009 som pracovala aj ako editor domáceho a zahraničného spravodajstva na SME.sk, admin blogov a diskusií sme.sk a projektový manažér staznosti.sme.sk Zoznam autorových rubrík:  Carpe diemNa trh s vlastnou kožou..Na východ od rajaAlter egoCo den /..aneb taky týden/ dal

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu